Kevadine reis Võrumaale

30. mail sõitsid Puka kooli 2. ja 3. klassi õpilased koos klassijuhatajatega ekskursioonile Võrumaale. Sõit oli üsna igav, sest tee oli päris pikk, aga kui lõpuks kohale jõudsime, läks põnevaks – olime jõudnud Suure Munamäe juurde.

Esimese asjana hakkasime ronima mäe tippu. See oli küllaltki raske teekond, sest tegemist on ju Eesti kõige kõrgema paigaga. Pärale jõudes selgus, et mäe tipus on pikk valge torn ehk Suure Munamäe vaatetorn. Nüüd tuli mööda keerdtreppe selle tippu ronida. Mul hakkas pea natuke ringi käima.

Torni tipus tundus kitsas, aga vaade oli imeilus. Nii kõrgel ei olnud ma veel kunagi käinud. Öeldakse, et selge ilmaga näeb Suure Munamäe vaatetornist 50 kilomeetri kaugusele. Pärast, kui kõndisime tagasi alla, käisime läbi ka suveniiripoest.

Edasi sõitsime Ööbikuorgu, mis asub Rõuge vallas. Seal pidasime piknikku. Ööbikuoru nimi oli mulle tuttav kahest väga põnevast raamatust: “Lohe Lembitu lood. Pahandus Ööbikuorus” ja “Lohe Lembitu lood. Kitserööv”. Need raamatud kirjutas Grethe Rõõm, kes elab sealsamas Ööbikuoru lähedal. Peale raamatute on Grethe kirjutanud luuletusi. Kahele tema luuletusele tegi meie muusikaõpetaja Sille Lõõndre viisi ja laulame neid laule mudilaskooriga.

Ka Ööbikuorus asub vaatetorn. See on metallist ja meenutab üht suurt ja teist väiksemat linnupesa puu otsas. Kui ronisime selle torni tippu, leidsime trepi lõpust suure valge, nagu tükkidest kokku pandud muna. Pärast uurisin internetist järele, et pimedal ajal põlevad selles tornis erivärvilised tuled ja muna vahetab värvi. Kui Rõuge vallas sünnib tüdruk, muutub muna roosaks, aga kui sünnib poiss, siis siniseks. Väga huvitav oleks olnud jääda sinna nii kauaks, et neid tulesid näha, aga pidime siiski varem koju tagasi sõitma.