Kunstiga lähedalt ja lähedaseks 02. oktoober Puka Kool
Projekt „Kunst loob lähedust" kuulub Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 põhiprogrammi.
24. augustil tutvustati Tartu Kunstimuuseumis õpetajatele mängulist ja huvitavat muuseumitundi „ Kunstiga lähedalt ja lähedaseks". Pakuti võimalusi tutvustada õpilastele kunstimaailma läbi „mina ja meie" tasandi ehk tunnetada ja vaadata kunsti läbi iseenda ja klassikaaslaste.
Osalesime 2. ja 3.klassi õpilastega muuseumitunnis 27. septembril. Juba rongisõit Tartusse oli põnev ja mõnele esmakordne.
Tund muuseumis algas tutvumismänguga, mille järel lapsed jagati rühmadesse. Iga rühm sai paleti ja pidi sinna asetama värvilaike, millelt leiti erinevaid ülesandeid kunstiteoste vaatlemiseks. Liikuda sai muuseumi kolmes erinevas saalis ja väljapanekuid vaatlemiseks oli mitu seinatäit. Ülesanded olid põnevad: vaadelda teost läbi värvikile, läbi luubi, ühe silmaga, lähedalt, kaugelt, tagurpidi jms.
Elevust oli palju. Igal lapsel võis olla oma arvamus, aga lõpuks pidi rühm jõudma ühisele seisukohale lemmikteose osas ning seda valikut ka põhjendama.
Lõpuks vaatlesime koos üht suuremat abstraktset maali. Mida võime pildil näha? Tähistaevas, jõgi, voolav vesi, kosmos, päikeseloojang ..... Ükski vastus polnud vale, sest tunnetada ja märgata võib igaüks omamoodi.
Lõngakera abil valmis põrandale meie ühine kunstiteos, mis meenutas läbipõimunud ämblikuvõrku.
Loodetavasti tuli kunstimuuseum ja kunst lastele tõesti veidi lähemale ning tekitas natuke huvi vaadelda, märgata, tähele panna.
Enne kojusõitu jäi veidi aega veel lõbutsemiseks kesklinna mänguväljakul.
Õpetaja Eva ja Marju
24. augustil tutvustati Tartu Kunstimuuseumis õpetajatele mängulist ja huvitavat muuseumitundi „ Kunstiga lähedalt ja lähedaseks". Pakuti võimalusi tutvustada õpilastele kunstimaailma läbi „mina ja meie" tasandi ehk tunnetada ja vaadata kunsti läbi iseenda ja klassikaaslaste.
Osalesime 2. ja 3.klassi õpilastega muuseumitunnis 27. septembril. Juba rongisõit Tartusse oli põnev ja mõnele esmakordne.
Tund muuseumis algas tutvumismänguga, mille järel lapsed jagati rühmadesse. Iga rühm sai paleti ja pidi sinna asetama värvilaike, millelt leiti erinevaid ülesandeid kunstiteoste vaatlemiseks. Liikuda sai muuseumi kolmes erinevas saalis ja väljapanekuid vaatlemiseks oli mitu seinatäit. Ülesanded olid põnevad: vaadelda teost läbi värvikile, läbi luubi, ühe silmaga, lähedalt, kaugelt, tagurpidi jms.
Elevust oli palju. Igal lapsel võis olla oma arvamus, aga lõpuks pidi rühm jõudma ühisele seisukohale lemmikteose osas ning seda valikut ka põhjendama.
Lõpuks vaatlesime koos üht suuremat abstraktset maali. Mida võime pildil näha? Tähistaevas, jõgi, voolav vesi, kosmos, päikeseloojang ..... Ükski vastus polnud vale, sest tunnetada ja märgata võib igaüks omamoodi.
Lõngakera abil valmis põrandale meie ühine kunstiteos, mis meenutas läbipõimunud ämblikuvõrku.
Loodetavasti tuli kunstimuuseum ja kunst lastele tõesti veidi lähemale ning tekitas natuke huvi vaadelda, märgata, tähele panna.
Enne kojusõitu jäi veidi aega veel lõbutsemiseks kesklinna mänguväljakul.
Õpetaja Eva ja Marju