Uudised

Kunstiga lähedalt ja lähedaseks 02. oktoober Puka Kool

Projekt „Kunst loob lähedust" kuulub Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 põhiprogrammi.


24. augustil tutvustati   Tartu Kunstimuuseumis õpetajatele mängulist ja huvitavat  muuseumitundi „ Kunstiga lähedalt ja lähedaseks". Pakuti  võimalusi tutvustada  õpilastele kunstimaailma läbi „mina ja meie" tasandi ehk tunnetada ja vaadata kunsti läbi iseenda ja klassikaaslaste.

Osalesime 2. ja  3.klassi  õpilastega muuseumitunnis 27. septembril. Juba rongisõit Tartusse oli põnev ja mõnele esmakordne.

Tund muuseumis algas tutvumismänguga, mille järel  lapsed jagati rühmadesse. Iga rühm sai paleti ja pidi sinna asetama värvilaike, millelt leiti erinevaid ülesandeid kunstiteoste vaatlemiseks. Liikuda sai muuseumi kolmes erinevas saalis ja väljapanekuid vaatlemiseks oli mitu seinatäit.  Ülesanded olid põnevad: vaadelda teost läbi värvikile, läbi luubi, ühe silmaga, lähedalt, kaugelt, tagurpidi  jms.

Elevust oli palju. Igal lapsel  võis olla oma arvamus, aga  lõpuks pidi rühm jõudma ühisele seisukohale lemmikteose osas ning seda valikut ka põhjendama.  

Lõpuks vaatlesime koos üht suuremat abstraktset maali. Mida võime pildil näha?  Tähistaevas, jõgi, voolav vesi, kosmos, päikeseloojang ..... Ükski vastus polnud vale, sest tunnetada  ja märgata võib igaüks omamoodi.

Lõngakera abil valmis põrandale  meie ühine kunstiteos, mis meenutas läbipõimunud ämblikuvõrku.

Loodetavasti tuli kunstimuuseum ja kunst lastele tõesti veidi lähemale ning tekitas  natuke huvi vaadelda,  märgata, tähele panna.

Enne kojusõitu jäi veidi aega veel lõbutsemiseks  kesklinna mänguväljakul.

 

Õpetaja Eva ja Marju

24. augustil tutvustati   Tartu Kunstimuuseumis õpetajatele mängulist ja huvitavat  muuseumitundi „ Kunstiga lähedalt ja lähedaseks". Pakuti  võimalusi tutvustada  õpilastele kunstimaailma läbi „mina ja meie" tasandi ehk tunnetada ja vaadata kunsti läbi iseenda ja klassikaaslaste.

Osalesime 2. ja  3.klassi  õpilastega muuseumitunnis 27. septembril. Juba rongisõit Tartusse oli põnev ja mõnele esmakordne.

Tund muuseumis algas tutvumismänguga, mille järel  lapsed jagati rühmadesse. Iga rühm sai paleti ja pidi sinna asetama värvilaike, millelt leiti erinevaid ülesandeid kunstiteoste vaatlemiseks. Liikuda sai muuseumi kolmes erinevas saalis ja väljapanekuid vaatlemiseks oli mitu seinatäit.  Ülesanded olid põnevad: vaadelda teost läbi värvikile, läbi luubi, ühe silmaga, lähedalt, kaugelt, tagurpidi  jms.


Elevust oli palju. Igal lapsel  võis olla oma arvamus, aga  lõpuks pidi rühm jõudma ühisele seisukohale lemmikteose osas ning seda valikut ka põhjendama.  

Lõpuks vaatlesime koos üht suuremat abstraktset maali. Mida võime pildil näha?  Tähistaevas, jõgi, voolav vesi, kosmos, päikeseloojang ..... Ükski vastus polnud vale, sest tunnetada  ja märgata võib igaüks omamoodi.

Lõngakera abil valmis põrandale  meie ühine kunstiteos, mis meenutas läbipõimunud ämblikuvõrku.

Loodetavasti tuli kunstimuuseum ja kunst lastele tõesti veidi lähemale ning tekitas  natuke huvi vaadelda,  märgata, tähele panna.

Enne kojusõitu jäi veidi aega veel lõbutsemiseks  kesklinna mänguväljakul.

 

Õpetaja Eva ja Marju