Digiturvalisuse ja meediaõpetuse töötoad Puka Koolis
Vaata pildigaleriid töötubades tegutsemisest siit Draivi kaustast.link opens on new page
19. novembril toimusid Puka Koolis digiturvalisuse ja meediaõpetuse töötoad, mida juhtisid Tartu Ülikooli tudengid Annabel Viks ja Liis Sisask. Töötoad olid osa Tartu Ülikooli Meediaklubi projektist. Kuna tegevused toimusid kahes kohas – kooli võimlas ja aatriumis – ning töötube juhendasid korraga kaks juhendajat, said erinevad vanuseastmed keskenduda neile sobivaimatele teemadele ja tegevustele.
1.-2. klassi ja 3.-4. klassi õpilased osalesid töötoas kooli võimlas, kus õhkkond oli mänguline ja liikumist täis. Töötuba keskendus olulistele digipädevustele: privaatsuse kaitsele ja teiste inimeste privaatsuse austamisele internetis, parooliturvalisusele, digitaalse jalajälje olemusele ning suhtlemisele nii sõprade kui ka võõrastega veebis.
Eriliseks tegi algklasside töötoa see, et seal ei kasutatud digivahendeid ega internetti – kõik õpiti läbi mängude, arutelude ja muinasjutu kuulamise. Lapsed said võimaluse arutleda kuuldud loo üle ning panna teadmised proovile tegevuslikes mängudes.
5.-6. klassi töötoas räägiti kahjulikust ja kiuslikust suhtlusest internetis, loata pildistamisest ja filmimisest, privaatse info jagamisega seotud riskidest ning valeinfo äratundmisest ja info kriitilisest hindamisest. Õpilased said uusi teadmisi rakendada rollimängudes ja olukordade lahendamises.
7.-9. klassi õpilaste töötuba viis osalejad veel sügavamale meediakirjaoskuse maailma. Räägiti sotsiaalmeedia algoritmidest, valeinfo eri liikidest ja selle levikust, vandenõuteooriatest ning ajakirjanduse ja sotsiaalmeedia rollidest infoallikatena. Noored harjutasid info kontrollimist ja kriitilist analüüsi praktiliste ülesannete kaudu.
Töötoad pakkusid kõigile vanuseastmetele põnevaid, mõtlemapanevaid ja kaasahaaravaid tegevusi. Puka koolipere sai väärtuslikke teadmisi, mis aitavad turvalisemalt ja teadlikumalt digimaailmas toimetada.